Regeneracja turbosprężarek

Jeśłi podczas codziennej eksploatacji swojego samochodu zauważyłeś wyraźny spadek mocy, duże zużycie oleju silnikowego bądź dymienie „na niebiesko” może to oznaczać, że Twoja turbosprężarka wymaga regeneracji lub wymiany na nową. Skuteczną i najtańszą metodą jest jednak regeneracja w profesjonalnym i wykwalifikowanych serwisie, który używa rekomendowanych, cieszących się uznaniem w branży maszyn jak również oryginalnych części a nie tanich, wschodnich zamienników. Oddając swoją turbosprężarkę naszym specjalistom masz pewność, że proces regeneracji odbędzie się z zachowaniem najwyższych standardów a użyte części będą oryginalne. O naszej rzetelności świadczy profesjonalny park maszynowy. Posiadamy w nim m.in. wyważarki CIMET i profesjonalne narzędzia gwarantujące precyzję wykonanych prac: Bosch, Atlas,  Copco.
Każda turbosprężarka przechodzi odpowiednio etapy:

Diagnoza

Na tym etapie sprawdzamy czy mamy na stanie wszystkie elementy eksploatacyjne, które będą podlegać wymianie, m.in. są to: pierścienie uszczelniające, panewki, koła kompresji, koła turbiny.

Mycie turbosprężarki

Myjką U-D usuwany brud i zanieczyszczenia z korpusu turbiny a następnie demontujemy zawór podciśnieniowy i sprawdzamy za pomocą specjalnej pompki  jego kulturę pracy. Jeśli domyka się i otwiera w pełnym zakresie zamontujemy go ponownie po pełnym serwisie turbosprężarki a w zasadzie wszystkich jej newralgicznych podzespołach aby przywrócić jej niemal fabryczną sprawność.

Serwis podzespołów

W przypadku turbosprężarek ze zmienną geometrią demontujemy cały układ i sprawdzamy kierownicę. Następny krok to oddzielenie korpusu dolotowego od rdzenia turbosprężarki. Pedantycznie przyglądamy się powierzchni wirnika szukając rys. Jeśli się pojawią oznacza to, że wirnik należy bezwzględnie wymienić, ponieważ nie nadaje się on do dalszej eksploatacji. Demontujemy koło kompresji od wałka głównego. Sprawdzamy wirnik – oceniamy  poziom sprawności łopatek i otworu koła kompresji. Wszystkie łopatki nie mogą mieć śladów wyeksploatowania a rowek pod pierścieniem uszczelniającym żadnych schodków. W kolejnym kroku demontujemy wałek i sprawdzamy pierścień uszczelniający. Z wszystkich elementów turbiny, które podlegają gruntowanemu sprawdzeniu zostaje nam już tylko talerzyk. Po zdemontowaniu go z  rdzenia sprawdzamy czy są widoczne ślady wycieku oleju.  Jeśli się pojawią talerzyk należy wymienić na nowy. Demontujemy wszystkie elementy uszczelniające i nie sprawdzamy ich stopnia zużycia, ponieważ zawsze zastępujemy je nowymi (uszczelki o-ring; łożysko oporowe; odrzutnik oleju, tuleja łożyskowa z bolcem).

Piaskowanie

Zdemontowane i sprawne elementy przygotowujemy do procesu piaskowania poddając je dodatkowemu czyszczeniu myjką wysokociśnieniową.

Dodatkowa ekspertyza

Elementy poddane piaskowaniu są ponownie sprawdzane. Nasi pracownicy sprawdzają powierzchnię korpusu i wałka.  Jeśli wszystko jest w porządku (części nie podlegają wymianie bo nie noszą śladów uszkodzenia) są poddawane wyważeniu w celu redukcji masy tzw. niewyważenia. Proces ten ma zdecydowany wpływ na trwałość turbosprężarki a tym samym jej żywotność.

Montaż

Mając absolutną pewność, że wszystkie elementy zostały pedantycznie sprawdzone i naprawione lub wymienione oraz, że zachowują wszelkie wymagane parametry pracy dokonujemy montażu wszystkich podzespołów i odsyłamy gotową do pracy turbosprężarkę ubezpieczoną przesyłką kurierską pod wskazany adres. Najczęściej wysyłka odbywa się do warsztatu, który zamontuje turbosprężarkę w Państwa samochodzie na nasz koszt. Współpracujemy z siecią warsztatów w całej Polsce. Jesteśmy w takich miastach jak m.in. Bytom, Białystok, Bydgoszcz, Elbląg, Gdańsk, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski, Jelenia Góra, Opole, Olsztyn, Katowice, Kraków, Kielce, Koszalin, Poznań, Nowy Sącz, Nowa Góra, Starachowice, Tychy, Wrocław, Warszawa, Wałbrzych.